კახა ბექაური - წინასაარჩევნო რეკლამასთან დაკავშირებით კომუნიკაციების კომისიის გადაწყვეტილებები კანონსა და სასამართლოს პრაქტიკას ეფუძნება
კახა ბექაური - წინასაარჩევნო რეკლამასთან დაკავშირებით კომუნიკაციების კომისიის გადაწყვეტილებები კანონსა და სასამართლოს პრაქტიკას ეფუძნება

კომუნიკაციების კომისიის თავმჯდომარე კახა ბექაური საარჩევნო პერიოდში ქართული მედიასივრცის მონიტორინგის, საარჩევნო კამპანიების, უფასო პოლიტიკური რეკლამისა და ამ თვალსაზრისით, არსებული მდგომარეობის შეფასების თუ გამოწვევების განხილვის მიზნით, ევროპის საბჭოს სადამკვირვებლო მისიას შეხვდა.

კომუნიკაციების კომისიის ინფორმაციით, შეხვედრის შემდეგ კახა ბექაურმა აღნიშნულ საკითხებთან დაკავშირებით მედიასთან კომენტარი გააკეთა და აღნიშნა, რომ ყველა გადაწყვეტილება, რომელსაც კომუნიკაციების კომისია იღებს, კანონს, სასამართლო გადაწყვეტილებასა და ევროპულ საუკეთესო პრაქტიკას ეფუძნება.

კერძოდ, კომუნიკაციების კომისიის თავმჯდომარე გამოეხმაურა რამდენიმე მედიასაშუალების მიერ პოლიტიკური გაერთიანება „ქართული ოცნება – დემოკრატიული საქართველოს“ უფასო პოლიტიკური რეკლამის განუთავსებლობას, რის მიზეზადაც მედიები სიძულვილის ენას ასახელებდნენ. როგორც ბექაურმა ღნიშნა, კონკრეტული რგოლი, ევროპული სტანდარტისა და სასამართლო პრაქტიკის გათვალისწინებით, არ შეიცავდა დარღვევას. ამასთან, მისივე თქმით, წინა არჩევნების ფარგლებში, სწორედ აღნიშნული მედიები ათავსებდნენ ეთერში პოლიტიკურ რეკლამას, რომელიც აშკარა სიძულვილის ენის შემცველი იყო.

„შინაარსობრივ ნაწილში თუ დარღვევაა და პოლიტიკური რეკლამა არ აკმაყოფილებს კანონის მოთხოვნებს, ჩვენ, რა თქმა უნდა, შევდივართ შინაარსში, თუმცა, ამ კონკრეტულ შემთხვევაში, არც ჩვენ და არც სასამართლოს არ დაგვინახავს სამართალდარღვევა. სტანდარტი, რომლითაც ვხელმძღვანელობთ, არის ევროპის საუკეთესო პრაქტიკა და სტრასბურგის სასამართლოს პრაქტიკა სიძულვილის ენის თვალსაზრისით. შესაბამისად, აღნიშნული სტანდარტის მიხედვით, ვიდეორგოლი, რომელზეც ვსაუბრობთ, არ ითვლება სიძულვილის ენის შემცველად. მეტსაც გეტყვით, ის მედიასაშუალებები, რომლებიც ამბობენ, რომ სიძულვილის ენის მიზეზით არ ათავსებენ რეკლამას, წინა არჩევნებისას თავადვე ათავსებდნენ იმ ტიპის რეკლამას, რომელიც აშკარად სიძულვილის ენად ფასდებოდა და ზღვარზე იყო სტრასბურგის სასამართლოს სტანდარტის მიხედვითაც კი“, – განაცხადა კახა ბექაურმა.

როგორც ბექაურმა განმარტა, აღნიშნული გარემოებებიდან და არსებული სასამართლო პრაქტიკიდან გამომდინარე, საარჩევნო სუბიექტის „ქართული ოცნება – დემოკრატიული საქართველოს“ რეკლამა როგორც კანონში, ისე სასამართლო პრაქტიკაში ჯდება და მაუწყებლები ვალდებულნი არიან, ის ეთერში განათავსონ.

მედიებთან საუბრისას კახა ბექაურმა განაცხადა ისიც, რომ კომუნიკაციების კომისიისთვის უმნიშვნელოვანესია წინასაარჩევნო კამპანიები სრულყოფილად და კანონის სრული დაცვით ჩატარდეს, რათა საზოგადოებამ მიიღოს მნიშვნელოვანი ინფორმაცია და ინფორმირებული არჩევანის გაკეთება შეძლოს.