ევროპარლამენტი საქართველოს საკითხზე რეზოლუციის ახალ ვარიანტს აქვეყნებს.
რეზოლუციის პროექტი შემუშავებულია შემდეგი პოლიტიკური ჯგუფების მიერ: ევროპის სახალხო პარტია; სოციალ-დემოკრატიული პოლიტიკური ჯგუფი; ევროპელი კონსერვატორი რეფორმისტების პოლიტიკური ჯგუფი; პოლიტიკურ ჯგუფი Renew; მწვანეების/ევროპელების თავისუფალი ალიანსის პოლიტიკური ჯგუფი და ასევე ევროდეპუტატები: იონას შიოსტედტი და ჰანა გედინი.
რეზოლუციის პროექტში აღნიშნულია:
A. ვინაიდან ბოლო თვეების განმავლობაში საქართველოში მნიშვნელოვანი თავდასხმები განხორციელდა დემოკრატიაზე, რაც ხასიათდებოდა ანტიდემოკრატიული კანონმდებლობის ნაჩქარევი მიღებით, რომელიც გააკრიტიკა გაერო-მ, ვენეციის კომისიამ და ევროკავშირმა, პარალელურად სამოქალაქო საზოგადოებასა და დამოუკიდებელ მედიაზე თავდასხმებით, ხანგრძლივი მასობრივი პროტესტებითა და ამ მშვიდობიანი პროტესტების შემდგომი ძალადობრივი ჩახშობით, ასევე ღრმა პოლიტიკური და საზოგადოებრივი დაძაბულობითა და პოლარიზაციით; B. ვინაიდან აზრის, გამოხატვის, ასოციაციისა და მშვიდობიანი შეკრების თავისუფლების განხორციელება არის ფუნდამენტური უფლება, რომელიც გარანტირებულია საქართველოს კონსტიტუციით; C. ვინაიდან საქართველო, როგორც ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაციისა და ადამიანის უფლებათა ევროპული კონვენციის ხელმომწერი, ასევე ევროპის საბჭოსა და ევროპის უსაფრთხოებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაციის წევრი, ვალდებულია დაიცვას დემოკრატიის, კანონის უზენაესობისა და ფუნდამენტური თავისუფლებებისა და ადამიანის უფლებების პატივისცემის პრინციპები; D. ვინაიდან საქართველოს კონსტიტუციის 78-ე მუხლი ადგენს, რომ „კონსტიტუციურმა ორგანოებმა თავიანთი უფლებამოსილების ფარგლებში უნდა მიიღონ ყველა ზომა ევროკავშირსა და ჩრდილოატლანტიკური ხელშეკრულების ორგანიზაციაში საქართველოს სრული ინტეგრაციის უზრუნველსაყოფად“; E. ვინაიდან ევროკავშირი მოელის საქართველოსგან, როგორც ევროკავშირში გაწევრიანების კანდიდატი ქვეყნისგან, სრულად დაიცვას ასოცირების შეთანხმება და სხვა საერთაშორისო ვალდებულებები, რომლებიც მან აიღო და, კერძოდ, შეასრულოს კომისიის 2023 წლის 8 ნოემბრის რეკომენდაციაში მოცემული პირობები და გადადგას ნაბიჯები; ვინაიდან ევროპულმა საბჭომ საქართველოს კანდიდატის სტატუსი მიანიჭა მხოლოდ იმ გაგებით, რომ ეს ნაბიჯები იქნებოდა გადადგმული, მათ შორის ევროკავშირისა და მისი ღირებულებების წინააღმდეგ დეზინფორმაციისა და ჩარევის წინააღმდეგ ბრძოლა, ოპოზიციური პარტიებისა და სამოქალაქო საზოგადოების ჩართვა მმართველობაში და შეკრებისა და გამოხატვის თავისუფლების უზრუნველყოფა, ასევე სამოქალაქო საზოგადოებასთან მნიშვნელოვანი კონსულტაციების ჩატარება და მისი ჩართვა საკანონმდებლო და პოლიტიკის შემუშავების პროცესებში და იმის უზრუნველყოფა, რომ მას შეეძლოს თავისუფლად ფუნქციონირება.
F. ვინაიდან სამოქალაქო საზოგადოება საქართველოში ტრადიციულად ძალიან აქტიური და ცოცხალი იყო და მნიშვნელოვან როლს ასრულებდა ქვეყანაში დემოკრატიული ცვლილებების მოთხოვნასა და ხელშეწყობაში, ასევე მათი განხორციელების დაცვასა და ზედამხედველობაში; G. ვინაიდან 2024 წლის 20 თებერვალს საქართველოს პარლამენტმა მიიღო ცვლილებები საარჩევნო კოდექსში, რომლებიც ცვლის ცენტრალური საარჩევნო კომისიის თავმჯდომარისა და ე.წ. პროფესიული წევრების არჩევის პროცედურას და აუქმებს თავმჯდომარის მოადგილის თანამდებობას, რომელსაც ოპოზიციის წარმომადგენელი იკავებს; H. ვინაიდან 2024 წლის 4 აპრილს, არჩევნებამდე ერთ წელზე ნაკლები დროით ადრე, საქართველოს პარლამენტმა მიიღო ცვლილებები ქვეყნის საარჩევნო კოდექსში, რომლებმაც შეცვალა ქვეყნის საარჩევნო კანონმდებლობის ფუნდამენტური ასპექტები, გააუქმა ქალთა სავალდებულო საპარლამენტო კვოტები, რომლებიც მოითხოვდა, რომ პარტიულ სიაში ყოველი ოთხი კანდიდატიდან ერთი მაინც ყოფილიყო განსხვავებული სქესის, ვიდრე უმრავლესობა; I. ვინაიდან 2024 წლის 28 მაისს საქართველოს პარლამენტმა მიიღო ე.წ. უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის კანონი, პრეზიდენტ სალომე ზურაბიშვილის ვეტოს გადალახვის შემდეგ და საქართველოს მოქალაქეების მასობრივი პროტესტისა და საქართველოს ევროპელი პარტნიორების მრავალჯერადი მოწოდების მიუხედავად, რომ გაეწვიათ კანონპროექტი, რომელიც შინაარსითა და სულისკვეთებით ეწინააღმდეგება ევროკავშირის ნორმებსა და ღირებულებებს; ვინაიდან ამ კანონის მიღებამ ფაქტობრივად გაყინა საქართველოს გაწევრიანების პროცესი და გამოიწვია საქართველოსთვის ევროკავშირის ფინანსური დახმარების შეჩერება; J. ვინაიდან კანონი მიღებულ იქნა პროცედურით, რომელიც ვენეციის კომისიის აზრით, არ ტოვებდა ადგილს რეალური განხილვისა და მნიშვნელოვანი კონსულტაციებისთვის, ქართველი მოსახლეობის დიდი ნაწილის შეშფოთების ღია უგულებელყოფით; ვინაიდან ამ კანონით დაწესებული შეზღუდვები გამოხატვის თავისუფლებისა და გაერთიანების თავისუფლების უფლებებზე და პირადი ცხოვრების ხელშეუხებლობის უფლებაზე შეუთავსებელია ადამიანის უფლებათა ევროპული კონვენციის მე-8(2), მე-10(2) და მე-11(2) მუხლებითა და სამოქალაქო და პოლიტიკური უფლებების საერთაშორისო პაქტის მე-17(2), მე-19(2) და 22-ე(2) მუხლებით დადგენილ მკაცრ ტესტთან, რადგან ისინი არ აკმაყოფილებენ კანონიერების, ლეგიტიმურობის, აუცილებლობისა და პროპორციულობის მოთხოვნებს დემოკრატიულ საზოგადოებაში, და ასევე შეუთავსებელია დისკრიმინაციის აკრძალვის პრინციპთან, რომელიც დადგენილია ადამიანის უფლებათა ევროპული კონვენციის მე-14 მუხლით; K. ვინაიდან ეს კანონმდებლობა მიღებულია იმ დროს, როდესაც საქართველოში იზრდება და გრძელდება თავდასხმები სამოქალაქო საზოგადოებაზე, რაც გამოიყურება მცდელობად, შევიწროვდეს სამოქალაქო სივრცე დამოუკიდებელი ჯგუფების დაფინანსების შემცირებით; ვინაიდან ეს კანონმდებლობა მოდელირებულია რუსეთის უცხოელი აგენტების კანონმდებლობის მიხედვით; L. ვინაიდან 2024 წლის 6 ივნისს აშშ-მ დააწესა სავიზო შეზღუდვები ათობით ქართველი ოფიციალური პირის მიმართ „უცხოელი აგენტების შესახებ კანონის“ მიღების გამო; M. ვინაიდან ევროპულმა საბჭომ 2024 წლის 27 ივნისის დასკვნებში მოუწოდა საქართველოს ხელისუფლებას „განემარტათ თავიანთ განზრახვები იმ კურსის შეცვლით, რომელიც საფრთხეს უქმნის საქართველოს ევროკავშირის გზას და დე ფაქტო იწვევს გაწევრიანების პროცესის შეჩერებას“; N. ვინაიდან 2024 წლის 11 ივლისს აშშ-ის კონგრესის საგარეო საქმეთა კომიტეტმა მიიღო საქართველოს სანქციების შემცველი კანონმდებლობა, ცნობილი როგორც „მეგობარი აქტი“, რომელიც აწესებს სანქციებს იმ ქართველი ოფიციალური პირების წინააღმდეგ, რომლებიც პასუხისმგებელნი არიან ქვეყნის დემოკრატიული სისტემის შესუსტებაზე; O. ვინაიდან 2024 წლის 17 სექტემბერს საქართველოს პარლამენტმა მიიღო კანონი „ოჯახური ღირებულებებისა და არასრულწლოვანთა დაცვის შესახებ“, რომელიც მიზნად ისახავს აკრძალოს სანდო ინფორმაცია სექსუალური ორიენტაციისა და გენდერული იდენტობის შესახებ.
P. ვინაიდან საქართველოს ხელისუფლებამ არ გაითვალისწინა ვენეციის კომისიის არც ერთი რეკომენდაცია ზემოხსენებული კანონების გაუქმების ან მოდიფიცირების შესახებ „უცხოური გავლენის გამჭვირვალობისა“ და „ოჯახური ღირებულებებისა და არასრულწლოვანთა დაცვის“ შესახებ, ადგილობრივ და საპარლამენტო არჩევნებში გენდერული კვოტების გაუქმებისა და ცენტრალური საარჩევნო კომისიის ფორმირების თაობაზე; Q. ვინაიდან იზრდება ანტიდასავლური და მტრული რიტორიკა მმართველი პარტია „ქართული ოცნების“ მხრიდან საქართველოს დემოკრატიული პარტნიორების წინააღმდეგ, ასევე რუსული დეზინფორმაციის, მანიპულაციისა და შეთქმულების თეორიების ხელშეწყობა; ვინაიდან ეს მტრული რიტორიკა ასევე მიმართულია უკრაინის წინააღმდეგ, რადგან მმართველი პარტია იყენებს სამარცხვინო პოლიტიკურ ბანერებს რუსეთის მიერ განადგურებული უკრაინული ქალაქების გამოსახულებით, რითაც პოლიტიკურ კაპიტალს აგროვებს მამაცი უკრაინელების ტანჯვაზე; ვინაიდან „ქართული ოცნების“ პარტია მიჰყვება ნარატივს დასავლეთის, როგორც „გლობალური ომის პარტიის“ შესახებ, რომელიც ცდილობს, საქართველო კვლავ შეიყვანოს ომში რუსეთთან; R. ვინაიდან მზარდი რაოდენობის ინციდენტები მიუთითებს, რომ საქართველოში დაუცველი მედია გარემოა, რაც საფრთხეს უქმნის მის დემოკრატიას; ვინაიდან „რეპორტიორები საზღვრებს გარეშე“ ორგანიზაციის ყოველწლიური პრესის თავისუფლების შესახებ ინდექსში საქართველოს 180 ქვეყანას შორის 103-ე ადგილზე უკავია, რაც წინა წელთან შედარებით 26 ადგილით ჩამოქვეითებას ნიშნავს; S. ვინაიდან 2024 წლის 28 აგვისტოს „ქართული ოცნების“ ლიდერმა, ბიძინა ივანიშვილმა თავისი პარტიის საარჩევნო კამპანიის გახსნაზე ისაუბრა დემოკრატიული ოპოზიციური პარტიების აკრძალვის განზრახვის შესახებ; ვინაიდან მას მხარი დაუჭირა პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი კობახიძემ, რომელმაც განაცხადა, რომ თუ მმართველი პარტია მიიღებს უმრავლესობას საქართველოს პარლამენტში, ის აკრძალავს გარკვეულ ოპოზიციურ პარტიებს და მოიხსენია ოპოზიცია როგორც „კრიმინალური პოლიტიკური ძალა“; T. ვინაიდან რუსეთის საგარეო საქმეთა მინისტრმა გაავრცელა განცხადება, რომელშიც მან გამოხატა მზადყოფნა დაეხმაროს საქართველოს „მეზობელ სახელმწიფოებთან აფხაზეთთან და სამხრეთ ოსეთთან“ ურთიერთობების ნორმალიზებაში, მოწონებულ იქნა მმართველი პარტიის ლიდერების მიერ, რაც აჩვენებს საქართველოს მთავრობის გადახვევას საქართველოს ოკუპირებული რეგიონების არაღიარების პოლიტიკიდან; U. ვინაიდან საპარლამენტო არჩევნები საქართველოში გაიმართება 2024 წლის 26 ოქტომბერს; ვინაიდან „უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის“ შესახებ კანონმა ფაქტობრივად დაბლოკა ადგილობრივი დამკვირვებლების დასწრების მოთხოვნა, რომელთა არსებობაც, ეუთოს დემოკრატიული ინსტიტუტებისა და ადამიანის უფლებების ოფისის პრინციპების თანახმად, ხელს შეუწყობდა საარჩევნო პროცესის გამჭვირვალობისა და ნდობის ზრდას.
1. გამოხატავს ღრმა შეშფოთებას საქართველოში დემოკრატიის უკუსვლის გამო, რომელიც ექსპონენციურად გაიზარდა ამ წლის განმავლობაში და განსაკუთრებით 2024 წლის 26 ოქტომბრის საპარლამენტო არჩევნების წინ; მკაცრად გმობს „უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის“ შესახებ კანონისა და „ოჯახური ღირებულებებისა და არასრულწლოვანთა დაცვის“ შესახებ კანონის მიღებას, ასევე საარჩევნო კოდექსში შეტანილ ცვლილებებს; მიიჩნევს, რომ ზემოაღნიშნული არის ინსტრუმენტები, რომლებსაც მთავრობა იყენებს გამოხატვის თავისუფლების დასარღვევად, მედიის ცენზურისთვის, სამოქალაქო საზოგადოებასა და არასამთავრობო სექტორში კრიტიკული ხმების შეზღუდვისთვის ან მოწყვლადი ადამიანების დისკრიმინაციისთვის; ხაზგასმით აღნიშნავს, რომ ზემოაღნიშნული ასევე შეუთავსებელია ევროკავშირის ღირებულებებსა და დემოკრატიულ პრინციპებთან, ეწინააღმდეგება საქართველოს ევროკავშირში გაწევრიანების ამბიციებს, აზიანებს საქართველოს საერთაშორისო რეპუტაციას და საფრთხეს უქმნის ქვეყნის ევროატლანტიკურ ინტეგრაციას; მკაცრად უსვამს ხაზს, რომ თუ ზემოხსენებული კანონმდებლობა არ გაუქმდება, პროგრესი ვერ იქნება მიღწეული საქართველოსა და ევროკავშირს შორის ურთიერთობებში; სინანულს გამოთქვამს იმის გამო, რომ საქართველო, რომელიც ერთ დროს დემოკრატიული პროგრესის კუთხით ჩემპიონი იყო და ჰქონდა ევროატლანტიკური ამბიციები, საკმაოდ დიდი ხნის განმავლობაში დემოკრატიული უკუსვლის თავისუფალ ვარდნაშია;
2. მოუწოდებს კომისიას და წევრ სახელმწიფოებს, გამოიკვლიონ დემოკრატიული უკუსვლის შედეგები, რასაც ეს კანონები წარმოადგენს მათი დონორის როლისთვის საქართველოში და აცნობონ ამ შესაძლო ზეგავლენის შესახებ საქართველოს მთავრობასა და პარლამენტს; მოუწოდებს, რომ გაიყინოს საქართველოს მთავრობისთვის გამოყოფილი ევროკავშირის ყველა დაფინანსება, ვიდრე ზემოხსენებული არადემოკრატიული კანონები არ გაუქმდება და დაწესდეს მკაცრი პირობები საქართველოს მთავრობისთვის ნებისმიერი მომავალი დაფინანსების გაცემაზე;
3. გამოხატავს შეშფოთებას სიძულვილისა და დაშინების კლიმატის გამო, რომელსაც საქართველოს მთავრობის წარმომადგენლებისა და პოლიტიკური ლიდერების განცხადებები, ასევე მთავრობის თავდასხმები პოლიტიკურ პლურალიზმზე ასაზრდოებს; გმობს ოლიგარქ ბიძინა ივანიშვილისა და მთავრობის წამყვანი ფიგურების კომენტარებს, რომლებიც იმუქრებიან ოპოზიციური პარტიების აკრძალვით და ოპოზიციას „კრიმინალურ პოლიტიკურ ძალად“ მოიხსენიებენ; აღნიშნავს, რომ ასეთი დაშინება სერიოზულად ძირს უთხრის პოლიტიკურ პროცესსა და გამოხატვის თავისუფლებას და ხელს უწყობს შიშის გარემოს შექმნას;
4. მოუწოდებს საფუძვლიანად გამოიძიონ პოლიციის მხრიდან სისატიკე მშვიდობიანი დემონსტრანტების წინააღმდეგ, რასაც ადგილი ჰქონდა საქართველოში გაზაფხულის საპროტესტო აქციების დროს, „უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის“ შესახებ კანონის წინააღმდეგ;
5. კიდევ ერთხელ მოუწოდებს კომისიას, დაუყოვნებლივ შეაფასოს, თუ როგორ ზემოქმედებს საქართველოს „უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის“ და „ოჯახური ღირებულებებისა და არასრულწლოვანთა დაცვის“ კანონები, გენდერული კვოტების გაუქმება და საარჩევნო კანონმდებლობაში განხორციელებული სხვა ცვლილებები, ვენეციის კომისიის რეკომენდაციების ზოგადი განხორციელება და არჩევნების ჩატარება საერთაშორისოდ აღიარებული სტანდარტების შესაბამისად, საქართველოს მიერ უვიზო რეჟიმის კრიტერიუმების შესრულებაზე, განსაკუთრებით ფუნდამენტური უფლებების კრიტერიუმზე, რომელიც ევროკავშირის უვიზო რეჟიმის პოლიტიკის მნიშვნელოვანი კომპონენტია;
6. კიდევ ერთხელ ადასტურებს თავის მტკიცე მხარდაჭერას ქართველი ხალხის ლეგიტიმური ევროპული მისწრაფებებისა და მათი სურვილისადმი, იცხოვრონ აყვავებულ ქვეყანაში, თავისუფალი კორუფციისგან, რომელიც სრულად პატივს სცემს ფუნდამენტურ თავისუფლებებს, იცავს ადამიანის უფლებებს და უზრუნველყოფს ღია საზოგადოებასა და დამოუკიდებელ მედიას; ხაზს უსვამს, რომ საქართველოსთვის ევროკავშირის კანდიდატი ქვეყნის სტატუსის მინიჭების გადაწყვეტილება მოტივირებული იყო სურვილით, აღიარებულიყო საქართველოს სამოქალაქო საზოგადოების მიღწევები და დემოკრატიული ძალისხმევა, ასევე მოქალაქეთა შორის ევროკავშირში გაწევრიანების მიმართ არსებული მოთხოვნა, რომელსაც მხარს უჭერს ქართველი ხალხის 80%-ზე მეტი; აფასებს საქართველოს პრეზიდენტის სალომე ზურაბიშვილის ძალისხმევას, დააბრუნოს საქართველო დემოკრატიული და პროევროპული განვითარების გზაზე;
7. გმობს ოლიგარქ ბიძინა ივანიშვილის პირად როლს, რომელიც აქტიურ პოლიტიკაში 2023 წლის 30 დეკემბერს დაბრუნდა, როდესაც „ქართული ოცნების“ პარტიის „საპატიო თავმჯდომარე“ გახდა, მიმდინარე პოლიტიკურ კრიზისსა და ქვეყნის ევროატლანტიკური ორიენტაციის კიდევ ერთხელ ხელყოფის მცდელობაში რუსეთისკენ შებრუნების სასარგებლოდ; კიდევ ერთხელ მოუწოდებს საბჭოსა და ევროკავშირის დემოკრატიულ პარტნიორებს, დააწესონ დაუყოვნებლივი და მიზნობრივი პირადი სანქციები ივანიშვილის წინააღმდეგ საქართველოში პოლიტიკური პროცესის გაუარესებაში მისი როლის გამო;
8. მოუწოდებს ევროკავშირსა და მის წევრ სახელმწიფოებს, პასუხისმგებლობა დააკისრონ და პირადი სანქციები დააწესონ ყველა იმ პირის მიმართ, ვინც პასუხისმგებელია საქართველოში დემოკრატიის ხელყოფაზე, თანამონაწილეობს პოლიტიკური ოპონენტებისა და მშვიდობიანი დემონსტრანტების წინააღმდეგ ჩადენილ ძალადობაში და ავრცელებს ანტიდასავლურ დეზინფორმაციას; მიესალმება აშშ-ს მიერ „ქართული ოცნების“ ოფიციალური პირების მიმართ დაწესებულ პირად სანქციებს;
9. გამოხატავს შეშფოთებას იმ ფაქტის გამო, რომ საქართველოს პარლამენტში „ქართული ოცნების“ უმრავლესობის მიერ მიღებული მრავალი უახლესი საკანონმდებლო წინადადება ღალატობს ქართველი ხალხის დიდი უმრავლესობის მისწრაფებებს, იცხოვროს დემოკრატიულ საზოგადოებაში, გააგრძელოს დემოკრატიული და კანონის უზენაესობის რეფორმები, განაგრძოს მჭიდრო თანამშრომლობა ევროატლანტიკურ პარტნიორებთან და ვალდებულება აიღოს ევროკავშირში გაწევრიანების გზაზე;
10. ხაზს უსვამს, რომ გამოხატვის, შეკრების თავისუფლება და მშვიდობიანი პროტესტის უფლება ფუნდამენტური თავისუფლებებია და პატივი უნდა სცენ მათ ნებისმიერ პირობებში, განსაკუთრებით ქვეყანაში, რომელიც ევროკავშირში გაწევრიანებისკენ ისწრაფვის;
11. ხაზს უსვამს, რომ სამოქალაქო საზოგადოებისა და დამოუკიდებელი მედიის მიერ განხორციელებული საჯარო კონტროლის როლი აუცილებელია დემოკრატიული საზოგადოებისთვის და გადამწყვეტია ევროკავშირში გაწევრიანებასთან დაკავშირებული რეფორმების წინსვლისთვის და ამიტომ მოუწოდებს საქართველოს ხელისუფლებას, გააკეთოს ყველაფერი იმისთვის, რომ უზრუნველყოს ხელსაყრელი გარემო, სადაც სამოქალაქო საზოგადოება და დამოუკიდებელი მედია შეძლებს განვითარებას;
12, შეახსენებს ყველას, რომ ევროპულმა საბჭომ 2023 წლის 14 და 15 დეკემბერს საქართველოს მიანიჭა კანდიდატი ქვეყნის სტატუსი იმ გაგებით, რომ გადადგმული იქნებოდა შესაბამისი ნაბიჯები, რომლებიც მითითებულია კომისიის 2023 წლის 8 ნოემბრის რეკომენდაციაში; ხაზს უსვამს, რომ ბოლო დროს მიღებული კანონმდებლობა აშკარად ეწინააღმდეგება ამ ამბიციას და ფაქტობრივად შეაჩერა საქართველოს ინტეგრაცია ევროკავშირში;
13. კიდევ ერთხელ მოუწოდებს კომისიის ვიცე-პრეზიდენტს/ევროკავშირის საგარეო საქმეთა და უსაფრთხოების პოლიტიკის უმაღლეს წარმომადგენელს, სამეზობლო და გაფართოების კომისარსა და კომისიის პრეზიდენტს, შეახსენონ საქართველოს მთავრობას ის ვალდებულებები, რომლებიც მან აიღო, ასევე ის ღირებულებები და პრინციპები, რომლებსაც მან მხარი დაუჭირა ევროკავშირის წევრობაზე განაცხადის გაკეთებისას;
14 კიდევ ერთხელ ადასტურებს იმ ხელშესახებ შესაძლებლობებს, რომლებსაც საქართველო გამოიყენებს გაწევრიანების მოლაპარაკებების დაწყებისთანავე, როგორიცაა გაწევრიანებამდე დახმარება, რომელიც გააუმჯობესებს ქართველი მოქალაქეების ცხოვრების სტანდარტს, ასევე მხარს დაუჭერს ინსტიტუტებს, ინფრასტრუქტურას და სოციალურ მომსახურებებს;
15. მოუწოდებს საქართველოს ხელისუფლებას, უზრუნველყოს, რომ მომავალი საპარლამენტო არჩევნები 2024 წლის ოქტომბერში შეესაბამებოდეს უმაღლეს საერთაშორისო სტანდარტებს, უზრუნველყოფდეს გამჭვირვალე, თავისუფალ და სამართლიან პროცესს, რომელიც ასახავს ხალხის დემოკრატიულ ნებას; დაჟინებით ითხოვს მმართველი პარტიის სასარგებლოდ საჯარო რესურსებისა და ადმინისტრაციული შესაძლებლობების ბოროტად გამოყენების დამკვიდრებული პრაქტიკის გაუქმებას; მოუწოდებს საქართველოს ხელისუფლებას, მიიღოს ყველა საჭირო ზომა იმის უზრუნველსაყოფად, რომ არჩევნების დაკვირვებაში ჩართულმა ყველა პატივსაცემმა სამოქალაქო საზოგადოებრივმა ორგანიზაციამ შეძლოს ამ არჩევნებზე დაკვირვება მათ მუშაობაში ხელშეშლის ან ჩარევის გარეშე;
16. იზიარებს ვენეციის კომისიის მიერ გამოთქმულ შეშფოთებას საქართველოში არჩევნების სამართლებრივი ჩარჩოსა და საარჩევნო კოდექსში ცვლილებების მიღებასთან დაკავშირებით, ეთანხმება რა, რომ საარჩევნო კოდექსში ცვლილებები მნიშვნელოვან გავლენას იქონიებს დაინტერესებული მხარეების აღქმასა და ნდობაზე საარჩევნო ადმინისტრაციის მიუკერძოებლობისა და სამართლიანობის მიმართ;
17. გამოხატავს შეშფოთებას იმ გადაწყვეტილების გამო, რომ საზღვარგარეთ გაიხსნას მხოლოდ შეზღუდული რაოდენობის საარჩევნო უბნები, მიუხედავად ქართული დიასპორის მრავალრიცხოვანი მოთხოვნისა, რითაც საზღვარგარეთ მცხოვრებ ქართველთა უმრავლესობას ართმევს ხმის მიცემის უფლებას; ღრმად შეშფოთებულია ცნობებით, რომ საქართველოს მთავრობა ქმნის დაბრკოლებებს 30 არასამთავრობო ორგანიზაციის კოალიციისა და „საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველოს“ ძალისხმევისთვის, ჩაატარონ კამპანია „წადი და მიეცი ხმა“; მიიჩნევს, რომ ეს დაბრკოლებები არის მცდელობა, ძირი გამოუთხაროს დემოკრატიას ქვეყანაში;
18. აღნიშნავს, რომ მნიშვნელოვანი საერთაშორისო უკურეაქციის ფონზე, რომელიც ეჭვქვეშ აყენებს მომავალი არჩევნების ლეგიტიმურობას, საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა „რეკომენდაცია მისცა“ ანტიკორუფციულ ბიუროს, გაეუქმებინა 2024 წლის 24 სექტემბრის გადაწყვეტილება, რომელიც „საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველოს“ „გაცხადებული საარჩევნო მიზნების მქონედ“ სუბიექტად ასახელებდა და ბიურომ გააუქმა ეს გადაწყვეტილება 2024 წლის 2 ოქტომბერს; შეახსენებს ყველას, რომ თავდაპირველი გადაწყვეტილება, მისი აღსრულების შემთხვევაში, საქართველოს წამყვან სამოქალაქო საზოგადოების ორგანიზაციას უცხოურ დაფინანსებაზე ხელმისაწვდომობას ჩამოართმევდა, მნიშვნელოვნად შეაფერხებდა მის შესაძლებლობას, გაეგრძელებინა ოპერაციები, მათ შორის არჩევნებზე დაკვირვება, ასევე გამოიწვევდა შეშფოთებას ანტიკორუფციული ბიუროს პოლიტიკური ნეიტრალიტეტის შესახებ;
19. გმობს „ქართული ოცნების“ მიერ უკრაინაში ომის ძალადობრივი სურათების გამოყენებას, როგორც აზრის მანიპულირებისა და დეზინფორმაციის, პრორუსული და ანტიუკრაინული განწყობების გავრცელების საშუალებას 2024 წლის ოქტომბრის არჩევნების წინ მიმდინარე კამპანიაში;
20. ელოდება, რომ „ქართული ოცნება“ პატივს სცემს ქართველი ხალხის ნებასა და თავისუფალ არჩევანს მომავალ საპარლამენტო არჩევნებში და უზრუნველყოფს ხელისუფლების მშვიდობიან გადაბარებას; მოითხოვს, რომ „ქართულმა ოცნებამ“ და მისმა ლიდერებმა დაუყოვნებლივ შეწყვიტონ ძალადობა, დაშინება, სიძულვილის ენა, დევნა და რეპრესიები, რომელსაც ისინი ახორციელებენ ოპოზიციის, სამოქალაქო საზოგადოებისა და დამოუკიდებელი მედიის წინააღმდეგ;
21. მტკიცედ სჯერა, რომ მომავალი არჩევნები გადამწყვეტი იქნება საქართველოს მომავალი დემოკრატიული განვითარებისა და ქვეყნის გეოპოლიტიკური არჩევანის განსაზღვრაში, ასევე მის უნარში, მიაღწიოს პროგრესს ევროკავშირის წევრი სახელმწიფოს კანდიდატობაში; აღიარებს, რომ კვლავ შესაძლებელია საქართველოს დემოკრატიული მომავლის კონსოლიდაცია, როგორც ევროკავშირის კანდიდატი ქვეყნისა, რომელსაც ახალგაზრდა, ჩართული ლიდერების თაობა ჰყავს, რაც გამოიხატა უცხოელი აგენტის კანონის წინააღმდეგ 2024 წლის განმავლობაში გამართული სპონტანური პროტესტებით;
22. გამოხატავს ღრმა შეშფოთებას საქართველოში რუსეთის გაზრდილი გავლენის გამო, მათ შორის რუსეთიდან გაზრდილი იმიგრაციის, რუსეთთან გაზრდილი სავაჭრო კავშირებისა და საქართველოს მზადყოფნის გამო, განაგრძოს შერიგება რუსეთთან, მიუხედავად რუსეთის ომისა უკრაინაში და საქართველოს სუვერენული ტერიტორიის მეხუთედის ოკუპაციისა; მოუწოდებს საქართველოს მთავრობას, დააწესოს სანქციები რუსეთის წინააღმდეგ უკრაინის წინააღმდეგ აგრესიის ომზე რეაგირების მიზნით, გააგრძელოს ოკუპირებული ტერიტორიების არაღიარების პოლიტიკა და პატივი სცეს თავის ვალდებულებას, განახორციელოს ეფექტური ზომები ევროპული სანქციების შემოვლის თავიდან ასაცილებლად; მოუწოდებს საქართველოს მთავრობას, სრულად შეუსაბამოს საკუთარი პოლიტიკა ევროკავშირის საგარეო პოლიტიკას და ევროკავშირის სტრატეგიას რუსეთის მიმართ;
23. მტკიცედ იმეორებს თავის გადაუდებელ მოთხოვნას ყოფილი პრეზიდენტის მიხეილ სააკაშვილის დაუყოვნებლივ და უპირობო გათავისუფლების შესახებ ჰუმანიტარულ საფუძველზე, საზღვარგარეთ სამედიცინო მკურნალობის მიღების მიზნით; ხაზს უსვამს, რომ საქართველოს მთავრობა სრულ და უდაო პასუხისმგებლობას იღებს ყოფილი პრეზიდენტის, მიხეილ სააკაშვილის სიცოცხლეზე, ჯანმრთელობაზე, უსაფრთხოებასა და კეთილდღეობაზე და სრულად უნდა აგოს პასუხი ნებისმიერი ზიანისთვის, რომელიც მას შეიძლება მიადგეს;
24. აღნიშნავს, რომ საქართველოს მთავრობამ კიდევ უფრო გააუარესა საჯარო ინფორმაციაზე წვდომა, მათ შორის საბჭოთა პერიოდის არქივებზე, იყენებს რა ევროკავშირის მონაცემთა დაცვის ზოგად რეგულაციას არქივზე წვდომაზე დაწესებული დრაკონული შეზღუდვების მცდარად გამართლებისთვის, და რომ საქართველოს ზოგიერთი უმნიშვნელოვანესი საბჭოთა პერიოდის არქივი (მათ შორის ყოფილი სუკ-ისა და ყოფილი კომუნისტური პარტიის ცენტრალური კომიტეტის არქივები) 2023 წლის ოქტომბრიდან სრულად დაიხურა ყოველგვარი ახსნა-განმარტების გარეშე; ხაზს უსვამს რუსეთის მიერ ისტორიით, მათ შორის საბჭოთა ისტორიით მანიპულირებას და ფალსიფიკაციას, როგორც უკრაინის წინააღმდეგ აგრესიული ომისა და სხვა ქვეყნების წინააღმდეგ სამხედრო მუქარის ნაწილს; წუხს სტალინის მზარდი კულტისა და მასთან დაკავშირებული საბჭოთა ნოსტალგიის ზრდის გამო საქართველოში, რომელსაც მხარს უჭერს მმართველი მთავრობა, რაც ხაზს უსვამს მის უფრო მჭიდრო კავშირს რუსეთთან;
25. ავალებს თავის პრეზიდენტს, გადასცეს ეს რეზოლუცია კომისიის ვიცე-პრეზიდენტს/ევროკავშირის საგარეო საქმეთა და უსაფრთხოების პოლიტიკის უმაღლეს წარმომადგენელს, საბჭოს, კომისიას, წევრი სახელმწიფოების მთავრობებსა და პარლამენტებს, ევროპის საბჭოს, ევროპაში უსაფრთხოებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაციას და საქართველოს პრეზიდენტს, მთავრობასა და პარლამენტს.
ევროპარლამენტში საქართველოს შესახებ რეზოლუციის პროექტის კენჭისყრა დღეისთვის არის დაგეგმილი.