ირაკლი ლექვინაძე - ბიზნესგარემოს მთავარი გამოწვევა დღეს რუსული ტურისტული ემბარგოს მოსალოდნელი შედეგებია
საქართველოში დღეს ბიზნესგარემოს მთავარი გამოწვევა რუსული ტურისტული ემბარგოს მოსალოდნელი შედეგებია, – ამის შესახებ ბიზნესომბუდსმენმა, ირაკლი ლექვინაძემ მედიასთან ბიზნესომბუდსმენის აპარატის 2019 წლის ექვსი თვის საქმიანობის სტატისტიკის პრეზენტაციაზე განაცხადა.
ირაკლი ლექვინაძემ ისაუბრა რუსული ბაზრიდან მისაღები შემოსავლების შესაძლო შემცირებაზე და განაცხადა, რომ არსებულ ვითარებაში მნიშვნელოვანია ბაზრების კიდევ უფრო მეტი დივერსიფიკაცია.
„საჰაერო მიმოსვლის შეწყვეტამ და ტურისტული ნაკადების მკვეთრმა შემცირებამ შესაბამისი ასახვა უკვე მოახდინა ტურისტულ ინდუსტრიაზე და მასთან დაკავშირებულ დარგებზე. არსებულ ვითარებაში მნიშვნელოვანია ბაზრების კიდევ უფრო მეტი დივერსიფიკაცია, რის შესაძლებლობასაც დღეს მოქმედი საერთაშორისო თავისუფალი ვაჭრობის ხელშეკრულებები იძლევა“, – ამბობს ლექვინაძე.
ბიზნესომბუდსმენის თქმით, შექმნილმა მოლოდინმა გავლენა მოახდინა ეროვნული ვალუტის კურსის ახალი წონასწორობის წერტილის ფორმირებაზე.
„აღნიშნული ფაქტორების გავლენით, დღევანდელი ბიზნესგარემოსთვის გამოწვევად რჩება კურსის მერყეობა, რადგან გავლენა მომხმარებლის მსყიდველუნარიანობაზე, კურსთაშორისი სხვაობების დანაკარგები, ბიზნესისთვის დამატებითი ხარჯია. ასეთ დროს მნიშვნელოვანია პოლიტიკური პროცესის ზემოქმედების ნეიტრალიზაცია და ეროვნული ბანკის მხრიდან მაქსიმალური კოორდინაცია და კომუნიკაცია ბიზნესთან, რადგან ნეგატიური მოლოდინის წილი ვალუტის კურსის ფორმირების პროცესში მინიმალური იყოს“, – განაცხადა ბიზნესომბუდსმენმა.
ირაკლი ლექვინაძის განმარტებით, აქტუალურ საკითხებად რჩება თამბაქოს ინდუსტრიაზე თამბაქოს კონტროლის შესახებ მიღებული ახალი რეგულაციების გავლენასთან დაკავშირებული საკითხები. ასევე, საბანკო რეგულაციების გავლენა სამშენებლო და საყოფაცხოვრებო ტექნიკის სექტორზე.
გარდა ამისა, ბიზნესომბუდსმენის აპარატი მუშაობს რძის ნაწარმის დღგ-ისგან გათავისუფლების შესახებ. ასევე, საქართველოს ფინანსთა სამინისტროში გაგზავნილია ბიზნესომბუდსმენის სამართლებრივი დასკვნა, რომლითაც ბიზნესომბუდსმენი ითხოვს საკანონმდებლო ცვლილებას, რათა სესხის გამცემ სუბიექტებს მიეცეთ შესაძლებლობა, დაიბრუნონ 2019 წლამდე ე.წ. ესტონური მოდელის ნორმების შესაბამისად გადახდილი მოგების გადასახადი.