კახა ბექაური - სატელევიზიო ბაზარი აღარ გაიზრდება, მაგრამ ძალიან მზარდი იქნება ინტერნეტის სარეკლამო ბაზარი 
კახა ბექაური - სატელევიზიო ბაზარი აღარ გაიზრდება, მაგრამ ძალიან მზარდი იქნება ინტერნეტის სარეკლამო ბაზარი 

საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის თავმჯდომარე კახა ბექაურმა სატელევიზიო სარეკლამო ბაზარში მისი შესაძლო ინტერესების შესახებ ოპონენტების მიერ წაყენებულ ბრალდებებს უპასუხა. კომისიის თავმჯდომარემ სარეკლამო ბაზრის ტენდენციებიც შეაფასა და განაცხადა, რომ ამ მიმართულებით მსოფლიოში ტენდენცია იცვლება, კერძოდ ტრადიციული მედიიდან სარეკლამო შემოსავლები ინტერნეტ პლატფორმებზე მიდის.

„მომხმარებლის ქცევა იცვლება, მედია იცვლება ნელ-ნელა მულტიმედიური პლატფთორმით, ინტერნეტი, სმარტფონები. ამიტომ მინდა ვთხოვო და მოვუწოდო მედიაკომპანიებს, აუცილებლად გადაეწყონ და განავითარონ ეს მიმართულება. კი ცდილობენ, რომ შექმნან ინტერნეტ პლატფორმები, მაგრამ უჭირთ. მთელ მსოფლიოში ასეთია ტრენდი, რომ სატელევიზიო ბაზარი აღარ იზრდება, მაგრამ ძალიან მზარდი იქნება ინტერნეტ სარეკლამო ბაზარი, ამიტომ მედიასაშუალებებმა უნდა მოახერხონ, აეწყონ და მეტი შემოსავალი მიიღონ“, – განაცხადა ბექაურმა.

მისი განცხადებით, კომისიის მიერ მიღებული ყველა გადაწყვეტილება ემსახურებოდა იმას, რომ სარეკლამო ბაზარი გაზრდილიყო. კახა ბექაურის თქმით, კომუნიკაციების კომისიის საქმიანობასთან დაკავშირებით ოპონენტებისგან კვალიფიციური კრიტიკა მას არ მოუსმენია:

„მხოლოდ და მხოლოდ შეურაცხყოფა იყო, რაზეც ცხადია, რომ მე არ ვუპასუხებ. თუ იქნება კვალიფიციური კრიტიკა, ცხადია, მზად ვარ ამისთვის“, – აღნიშნა კახა ბექაურმა.

რაც შეეხება მომავალი წლის სარეკლამო ბაზრის ტენდენციებს, კომუნიკაციების კომისიის თავმჯდომარე აცხადებს, რომ ეს ბაზარი ნაკლებად გაიზრდება, რადგან მომხმარებლების მხრიდან მედიაკონტენტის მოხმარება იცვლება და შესაბამისად, სარეკლამო ბაზარიც ინტერნეტ პლატფორმებზე მიდის.

„კლასიკური  მედიაპლატფორმებისგან განსხვავებით, რომელიც არის ტელევიზია, რადიო და ბეჭდური მედია, ბოლო პერიოდში ძალიან ვითარდება მულტიმედიური კონტენტი. სმარტფონებითა და გაჯეტებით ძალიან აქტიური გახდა მომხმარებლების მხრიდან როგორც ვიდეო, ასევე ტექსტური კონტენტის მოხმარება. ამიტომ მინდა ვთხოვო და მოვუწოდო მედიაკომპანიებს, აუცილებლად გადაეწყონ ამ სიახლეზე. იმიტომ, რომ ბაზარზე არ არის ამ მხრივ კარგი სიტუაცია. რასაც ვუყურებ, ისინი ვერ ერგებიან ახალ გამოწვევებს – კი ცდილობენ ინტერნეტის კონტენტის შექმნასაც, მაგრამ უჭირთ. ეს ტრენდი მთელ მსოფლიოშია ასე – კლასიკური სატელევიზიო ბაზარი აღარ გაიზრდება ან გაიზრდება ძალიან მცირედით, მაგრამ ძალიან მზარდი იქნება ინტერნეტის სარეკლამო ბაზარი. შესაბამისად, მედიაკომპანიებმა უნდა მოახერხონ მულტიმედიური კონტენტის განვითარება, რათა მაყურებლის ამ შეცვლილი ქცევის შესაბამისად, დააკმაყოფილონ მათი მოთხოვნა“, – განაცხადა „იმედის კვირის“ ეთერში კახა ბექაურმა.