ფორმალურ განათლებაში მედიაწიგნიერების ინტეგრირების ხელშეწყობის პროექტის პრეზენტაცია გაიმართა
ფორმალურ განათლებაში მედიაწიგნიერების ინტეგრირების ხელშეწყობის პროექტის პრეზენტაცია გაიმართა

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრმა, გიორგი ამილახვარმა, გაერო-ს ბავშვთა ფონდის წარმომადგენელთან, ღასან ხალილთან და კომუნიკაციების კომისიის წევრთან, ნათია კუკულაძესთან ერთად, ფორმალურ განათლებაში მედიაწიგნიერების ინტეგრირების ხელშეწყობის პროექტის პრეზენტაციაში მიიღო მონაწილეობა.

ღონისძიების ფარგლებში პროექტში ჩართულ მასწავლებლებს, რომლებმაც სპეციალური ტრენინგები გაიარეს, შესაბამისი სერტიფიკატები გადაეცათ.

გიორგი ამილახვარმა დამსწრე საზოგადოებას სიტყვით მიმართა, სკოლებში მედიაწიგნიერების სწავლების გაძლიერების კუთხით პროექტის მნიშვნელობაზე გაამახვილა ყურადღება და კომუნიკაციების კომისიასა და გაერო-ს ბავშვთა ფონდს თანამშრომლობისთვის მადლობა გადაუხადა.

„თანამედროვე ტექნოლოგიების ეპოქაში, მაშინ როდესაც ახალგაზრდებს დიდი რაოდენობით ინფორმაციაზე მიუწვდებათ ხელი, აუცილებელია, მოზარდებს ჰქონდეთ ინფორმაცია ისეთ მნიშვნელოვან საკითხებზე, როგორებიცაა: დეზინფორმაცია, ინტერნეტის უსაფრთხოება, სიტყვის თავისუფლება, მედიის მიუკერძოებლობის სტანდარტები და სხვა. ამ მიზნით, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ინიციატივით, 2023-2024 სასწავლო წლიდან სკოლებში საშუალო საფეხურზე არჩევითი საგნების ჩამონათვალს მედიაწიგნიერება დაემატება, რაც კიდევ უფრო მეტად შეუწყობს ხელს მოსწავლეებში ლოგიკური და კრიტიკული აზროვნების, ანალიზის, ფაქტების გადამოწმებისა და სხვა საჭირო უნარების განვითარებას. განსაკუთრებით მოხარული ვარ, რომ დღეს ჩვენს ძვირფას პედაგოგებს, რომლებმაც პროექტის ფარგლებში შესაბამისი ტრენინგები გაიარეს, გადავცემთ სერტიფიკატებს. სწორედ მასწავლებლები ასრულებენ უმნიშვნელოვანეს როლს მოსწავლეებში მედიაწიგნიერების შესახებ ცნობადობის ამაღლების საქმეში“, – განაცხადა გიორგი ამილახვარმა.

პროექტი, რომელიც კომუნიკაციების კომისიამ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროსთან მჭიდრო თანამშრომლობითა და გაერო-ს ბავშვთა ფონდის ფინანსური მხარდაჭერით განახორციელა, მედიაწიგნიერების ფორმალურ განათლებაში ინტეგრირების ხელშეწყობას ითვალისწინებს.

„პროექტის პირველ ეტაპზე სკოლებში მედიაწიგნიერების საჭიროებების კვლევა და შეფასება მოხდა. კვლევის ფარგლებში საქართველოს მასშტაბით 1500 მოსწავლე და 500 მასწავლებლის გამოიკითხა, რათა შეფასებულიყო მათი საჭიროებები, კომპეტენციები და მზაობა მედიაწიგნიერების მიმართულებით. კვლევის შედეგებზე დაყრდნობით, მე-10 კლასის საფეხურისთვის შემუშავდა მედიაწიგნიერების საგანმანათლებლო სტანდარტი, თემატური მატრიცები, სახელმძღვანელო და შესაბამისი ტრენინგმოდული მასწავლებლებისთვის. პროექტის ბოლო ეტაპზე, შემუშავებული ტრენინგმოდულის მეშვეობით, მედიაწიგნიერების ტრენერებმა საქართველოს მასშტაბით 570 მასწავლებელი გადაამზადეს, რაც პედაგოგებს სწავლა-სწავლების პროცესის უკეთ დაგეგმვაში დაეხმარება“, – აღნიშნულია განათლების სამინისტროს ინფორმაციაში.