თალმუდსა და მიშნას, ინტერპრეტაციას ბევრად უფრო დიდი მნიშვნელობა ენიჭება, ვიდრე ტექსტის ორიგინალს, ასევეა მუსიკაშიც – აქაც თემის პიროვნული პერსპექტივიდან დანახვაა უპირველესი. რა თქმა უნდა, ტექსტის დედანი წმინდაა, მაგრამ პირადი ინტერპრეტაციაა უპირატესი. მე ძალიან მომწონს ეს მსოფლმხედველობა. როგორც მუსიკოსს, შემიძლია, ვთქვა, რომ ამას უდიდესი მნიშვნელობა აქვს. ორიგინალი ტექსტი მხოლოდ საწყისია მოცემულობისა. მოცარტის სიმფონიას ვასრულებ თუ – ჰაიდნისას, ინტერპრეტაცია სჭირდება თითოეულ ტაქტს.

ქერუბინოს სიტყვებია მოცარტის ოპერიდან „ფიგაროს ქორწინება“: „ვეძებ ბედნიერებას … არ ვიცი, ვინ ფლობს მას, არ ვიცი, რა არის ის.“ პირადად თქვენ გაქვთ ამაზე პასუხი?

არა, ამაზე პასუხი მე არ მაქვს (იცინის).

თქვენი ნოვატორული იდეები, პირველ რიგში, საოპერო დადგმებს ეხება და უმრავლეს შემთხვევაში საკმაოდ გაბედულია. თქვენ თვლით, რომ საკუთარი ხედვის და ინტერპრეტაციის გამო არ უნდა გვქონდეს მუსიკალური სამყაროს მიმართ შიში. თქვენი აზრით, რითი იზომება საკუთარი იდეის წარმატება და რა არის თქვენთვის წარმატების საზომი?

აქ ორი პასუხი მექნებოდა: კლასიკური გაგებით წარმატება ისაა, როცა ჩვენი შესრულება პუბლიკას და კრიტიკოსებს მოსწონთ და ამას გულწრფელად გამოხატავენ. თავისთავად, ამას წარმატების შეგრძნება მოაქვს. არის ამ ფენომენის კიდევ სხვა საზომი, რომელიც პირადულია: ყოველი შესრულებისას გვაქვს რაიმე, თუნდაც ძალიან მცირე მიზანი და მის მიღწევაში ვხედავთ წარამატებას, რომელსაც ზოგჯერ ვაღწევთ და

causing intense, powerful emotions. It is exactly that which distinguishes the two methods from each other. I’m very grateful to be able to use both modes of expression.

 

While reading your book “Fear, Risk and Love”, which is dedicated to Mozart’s three Italian operas, I felt like you were having a special, internal dialogue with Mozart. In your story, the concept of freedom is probably the main idea relating to Mozart’s music. Perhaps it is that very freedom which is the key to the secret of Mozart’s intense energy.

 

Yes, exactly! Like the great Hebrew tradition of the Talmud and the Mishnah, where much more importance is attached to interpretation than to the text itself, so it is with music, where the absolute most important thing is seeing the topic from your personal perspective. Of course, the text itself is sacred, but personal interpretation is essential. I really like that worldview. As a musician, I can say that that is of paramount importance. The original text is just the beginning of the content. Whether I’m performing a Mozart symphony or Haydn’s, every beat needs interpretation.

 

In the words of Cherubino from Mozart’s “Marriage of Figaro”, “I am looking for happiness, I don’t know who has it, I don’t know what it is”. Do you have your own answer for that?

No, I don’t have any answer for that. (laughs)

Your innovative ideas relate, first and foremost, to opera

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10