მისი საავტორო წიგნები ითარგმნება სხვადასხვა ენაზე, გახლავთ პოლიგლოტი, არის პოლიტიკურად ანგაჟირებული და ყოველთვის არის იქ, სადაც ეს მშვიდობას სჭირდება. თვლის, რომ „ჩვენ, მუსიკოსები ბევრს ვაკვირდებით, საჭიროა მოქმედება“.

ველბერისთვის, როგორც დირიჟორისთვის, ტრადიცია ყოველთვის კარგი ბაზისია აწმყოს წარსულთან დასაკავშირებლად და ახლის შესაქმნელად. უყვარს სხვადასხვა აქტივობების ერთმანეთთან დაკავშირება და ჟანრთა სინთეზი. მაგალითად, მოცარტის ოპერებში დირიჟორი თავად უწევს რეჩიტატივებს აკომპანემენტს როიალზე და არა ჩემბალოზე, როგორც ეს მოცარტის დროს იყო. იყენებს ედიტ პიაფის, ბითლზის ან ფრენკ სინატრას მუსიკას. მასთან ვერდის ოპერაში, სულაც, Technoparty-ს ნახავთ.

გთავაზობთ ამ არაორდინალურ ხელოვანთან საუბრის ჩანაწერს:

ნინო გოგიჩაიშვილი: ერთ-ერთ ინტერვიუში ახსენეთ, რომ თქვენთვის შეკითხვა უფრო მნიშვნელოვანია, ვიდრე – პასუხი. რა არის თქვენი მთავარი კითხვა, რომელსაც პუბლიკას უსვამთ?

ომერ მეირ ველბერი: ჩემთვის წარმმართველი თხრობა და თხრობის მთავარი აზრია. ასევე, პუბლიკისა და სცენის ურთიერთკავშირი. მაგალითად, სიმფონიური მუსიკის კონცერტის მომზადებისას ყოველთვის ვეძებ თხრობის გარკვეულ ხაზს, პროგრამულ კონცეფციას. შეიძლება, ერთი საღამოსთვის ერთმანეთისგან სრულიად განსხვავებული სიმფონიები შევარჩიო, რითაც მხოლოდ ამ კონცერტზე და ამ კონკრეტულ კონტექსტში გასაგები გახდეს, რა კავშირები შეიძლება ჰქონდეთ მათ ერთმანეთთან. მაგალითად, ერთ საღამოს შევასრულოთ

the venerable Semperoper, the composer himself had conducted it. He is the chief conductor of the BBC Philharmonic, and the music director of the Teatro Massimo di Palermo and the Ra’anana Symphonette Orchestra. In 2022, Omer Meir Wellber will become the music director of the Vienna Volksoper. He has conducted some of the world’s most renowned orchestras, such as the London Philharmonic Orchestra, Bayerische Staatsoper, NDR Elbphilharmonie Orchester, Metropolitan Opera in New York, Staatskapelle Dresden, Israel Philharmonic Orchestra, Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, Tonhalle-Orchester Zürich, and many others.

His books have been translated into many languages, he is a polyglot, he is politically active, and he is always where the cause of peace requires him. He has said “We, as musicians, spend a lot of time just watching. The time for us to act has come.”

For Wellber, as a conductor, tradition has always been a good way to connect the past with the present and create something new. He loves the combination of various activities together and genre synthesis. For example, in Mozart’s operas, the conductor himself accompanies the recitatives on a piano instead of a harpsichord, as would have happened in Mozart’s own time. He makes use of Edith Piaf’s, the Beatles’, and Frank Sinatra’s music. During his rendition of Verdi opera you get a total Technoparty.

We invite you to read a transcript of an interview with

 

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10